Line 1

Projekt CHANEL x GLORIA GLAM Art Society with Mirela Forić Srna nastoji potaknuti i proširiti umjetničku svijest, približiti suvremene art tendencije široj publici te biti vjetar u leđa novoj generaciji umjetnika. U fokusu inicijative Art society su mladi kreativci koji nam donose bolju i svijetliju budućnost.

Line 2

Mirela Forić Srna o projektu Art Society

O ovom projektu maštala sam godinama - spoj mode, ljepote, a ponajviše umjetnosti u jednome. Promicanje mladih s talentom, znanjem, karakterom, željom za stvaranjem nečeg novog i drugačijeg, s osjećajem potrebe i dužnošću mijenjanja društva nabolje, uvijek je bio osnovni cilj raznih projekata kojima sam se u životu bavila.

"Naša mladost ima sadržaj,
kvalitetu, širinu i dubinu"

Vodila me ta želja i motiv kada sam prije dvije godine pristupila Chanelu u Parizu s idejom da se u Hrvatskoj, po uzoru na neke njihove inozemne umjetničke projekte, pokrene lokalna inicijativa koja bi u fokus stavila naše mlade stvaralačke duše - one na kojima se mora temeljiti naše društvo i, nadam se, svjetlija i bolja budućnost.

Cilj je bio dati im prostor da pokažu svoj talent, način na koji vide svijet i da otvoreno kažu što ih motivira, ali i ono što im možda smeta. Da postanu uzor svojim vršnjacima, ali i nama starijima koji sve češće osjećamo potrebu da se nadahnemo njihovom svježinom i vizijom.

Ne mogu opisati koliko sam ponosna i oduševljena ljudima koje ćete upoznati kroz ovaj projekt. Toliko sam toga od njih naučila - vratili su mi vjeru da Hrvatska ima svijetlu kreativnu budućnost, da naša mladost ima sadržaj, kvalitetu, širinu i dubinu. Neopisivo sam sretna zbog toga i znam da smo na pravom putu.

Sve ovo, naravno, ne bi bilo moguće bez tima Glorije Glam koji je prepoznao i objeručke prihvatio ovu ideju - na tome sam im neizmjerno zahvalna. Nadam se da ćete se i vi prepoznati u našim pričama i i nadahnuti njima

Jer što je život bez umjetnosti?
- Samo prazno platno!

Vaša Mirela

Chanel i svijet umjetnosti

Gabrielle Chanel, poznatija kao Coco Chanel, nije bila samo modna ikona nego i zaista značajna figura u svijetu umjetnosti, posebno u prvoj polovici 20. stoljeća. Surađivala je s umjetnicima različitih disciplina i bila je mentorica mnogim kreativcima. Imala je velik utjecaj na avangardne pokrete te je osiguravala financijsku podršku za produkcije i izložbe koje su definirale modernu umjetnost tog doba.

Jean Cocteau angažirao ju je za dizajn kostima za predstavu „Antigona“ (1922.), bila je pokroviteljica i kostimografkinja baletne kompanije Balete Russe Sergeja Djagiljeva, dizajnirala je kostime za balet „Le Train Bleu“ (1924.), čija je scenografija uključivala rad Picassa, te za film „Pravila igre” Jeana Renoira.

Coco Chanel se voljela okružiti avangardnim umjetnicima jer je, kako je rekla, željela biti „dio onoga što dolazi”.

Postala je bliska prijateljica s redateljem Jeanom Cocteauom, pjesnikom Pierreom Reverdyjem, slikarima Picassom i Dalijem, skladateljima Stravinskim i Satiejem te impresariom Djagiljevom.

Mnogim je mladim umjetnicima postala mentorica njegujući njihovu osobnost i potičući njihovu karijeru: upoznala je vrlo mladog talijanskog redatelja Luchina Viscontija s francuskim filmskim redateljem Jeanom Renoirom, da bi kasnije isti taj Visconti zahvaljujući njoj postao mentor Franca Zeffirellija.

Coco je kreirala odjeću za glumice Romy Schneider i Jeanne Moreau, ne samo onu koju su nosile u privatnim trenucima nego i u filmovima, pridonoseći tako izgradnji imidža tih kinematografskih ikona.

Chanelova estetika i revolucija u modi inspirirali su mnoge kasnije umjetnike i dizajnere, uključujući Andyja Warhola, koji je 1980-ih stvorio seriju portreta Coco Chanel. Gabrielle Chanel bila je više od modne dizajnerice - bila je kulturna ikona koja je svojim radom i podrškom drugim kreativcima izravno utjecala na različite grane umjetnosti.